Hagyományok

 

Home 
Intézményünk 
Nevelés, Oktatás 
Hagyományok 
Galéria 
Tevékenységeink 
Hírek 
Linkek 
Kapcsolat 
Térkép 

 

 

 

HAGYOMÁNYOK ÉS KAPCSOLATOK

Ma már nem képzelhető el az iskola a külvilágtól való elzártságban. A szegregáció kizárólag az intézmény típusát jelöli. Az az iskola sikeres, amely a környezet, a gyermek, a szülő szükségleteinek maximális kielégítését valósítja meg, ehhez pedig szoros együttműködésre van szükség az intézmény kapuján kívüli világgal. A lépéseket mindig az iskolának kell megtenni, az itt dolgozók felelőssége, mit tudnak meg az itt élő tanulókról, a propagálást, bemutatkozást az intézménynek kell kezdeményezni. A hosszú éveken át tartó elzártság után sikerült elérni, hogy a fogyatékos gyermekeket jó szívvel, elismeréssel fogadta be a város. Szerves részei a település életének, számítanak rájuk a kulturális rendezvényeken, sporteseményeken, a tanműhelyekben készült munkák egyre népszerűbbek.

A Holland Nieuw Baalderborg Alapítvány és intézményünk kapcsolata több évre tekint vissza. Segítséget kaptunk a gyerekek élet- és tanulási körülményeinek javítására, s dolgozóinknak ismereteik, tapasztalataik átadásában. Az ő közbenjárásuk eredményeképpen támogatást kaptunk a coevordeni Rotary Club-tól és a debreceni Rotary klubtól. Többek között nekik köszönhetjük a gyakorlókonyha megvalósítását és a játszótér kialakítását.

Együttműködünk a lakásotthoni életforma kialakításában, a gyermekek egyéni fejlesztésében, a minőségbiztosítási ismeretek elmélyítésében. Tréningek szervezésével segítik a csoportfejlesztést, a minőségi munkavégzés érdekében a változás szükségességét, a felelősség, a döntéshozó képesség fejlesztését.

Támogatták dolgozóink angol nyelv tanulását a kommunikációs nehézségek áthidalására.        Erre azért is szükség volt, mert az Alfa College-i hallgatók – 6 hetes turnusokban, évente két alkalommal – szakmai gyakorlatukat iskolánkban teljesítik.     

A külföldi tanulmányutak tapasztalatainak beépítésével a mindennapi munkánkba sokoldalúbb fejlesztést, munkáltatást tudunk biztosítani tanulóinknak.  

Az iskola jó kapcsolatokat ápol a társintézményekkel, tapasztalatcsere látogatásaink, csereüdültetéseink rendszeresek. A itt nevelkedő gyermekek már nagyon sok helyen megfordultak az országban.

Az elmúlt években, több cég és magányszemély is támogatta/támogatja intézményünket, illetve alkalmi adományokkal segítették a működésünket:

Vállalkozások

Magánszemélyek

Nyírségvíz Kft.

Csomós Tibor és felesége

Baromfiudvar 2002 Kft.

Papp Sándor és felesége

TA-TE Kft.

Fazekas László és felesége (Fornetti)

Belvárosi Csemege (István Zsolt)

Csomós Mihály

Cser+Gy Kereskedelmi Bt.

Király Bertalan

Gazdabolt

Kerekes Csaba

Da-Ru-Tex

ifj. Lakatos Pál

LEGO - Nyíregyháza

Encs Sándor és Tátrai László

 

Szepesi József és Palencsár Miklósné

 

Farkas Imre (Dísznövények)

 

Kiss Sándor (Zöldség-Gyümölcs)

 

 

 

 

 

 

 

 

Számos, tanórai tevékenységgel kapcsolatos hagyomány színesíti az intézmény életét, pl. a Madarak, Fák Napja, Természetvédelmi nap, ugyanígy az évente visszatéro hagyományok, pl Pinokkió Bábtalálkozó, Gyermeknap, Farsang, Hóvégi játékos vetélkedő és diszkó, osztálykirándulások.

Az iskolán túl nyúló rendezvényeken, versenyeken is aktívan részt veszünk tanulóinkkal, pld.: Kapkodd a lábad, Mesemondó- és népdalverseny, Százszorszép Fesztivál, stb. 

 Az itt élő, itt tanuló iskolások szülői háttere szociális szempontból az utóbbi években nagyon sokat romlott. A gyerekek egyharmada hátrányos helyzetű vagy veszélyeztetett körülmények között él. Nagycsaládokból érkeznek, magas a munkanélküliség a szülők körében, minden téren rászorulnak a segítségre. Így az intézménynek idonként karitatív munkát is kell végeznie (ruhasegélyezés), és folyamatosan tartjuk a kapcsolatot a lakhely szerinti gyámhatóságokkal, családvédelmi szakemberekkel.

A megye egész területéről történő beiskolázás miatt nehéz a klasszikus értelemben vett szülői munkaközösséget létrehozni, de az iskola keresi a legoptimálisabb megoldást a folyamatos együttműködésre.

Az intézmény az elkövetkező időkben is azon munkálkodik, hogy az értelmében akadályozott gyermekek elismertséget nyerjenek a társadalomban, minél jobban felkészüljenek a nagybetűs „ÉLET”-re.

 

 


Copyright (c) 2007. Frim Jakab Gyógypedagógia All rights reserved.