Intézményünk

 

FelépítésKüldetésünkLakásotthonokKollégiumNévadónk
Home 
Intézményünk 
Nevelés, Oktatás 
Hagyományok 
Galéria 
Tevékenységeink 
Hírek 
Linkek 
Kapcsolat 
Térkép 

 

 

AZ INTÉZMÉNY ALAPTEVÉKENYSÉGE

  • 6-18 éves értelmében akadályozott gyermekek óvodai nevelése, általános iskolai nevelése-oktatása,
  • Készségfejlesztő speciális szakiskolai képzés
  • Kollégiumi ellátás biztosítása 60 engedélyezett férőhelyen
  • Különleges gyermekotthoni ellátás az állami gondoskodásban részesülő gyermekek, valamint utógondozói ellátásban részesülő fiatal felnőttek számára 24 engedélyezett férőhelyen
  • Fejlesztő iskolai oktatás
  • Napközi és tanulószobai ellátás

Lakásotthoni alaptevékenység:

  • otthont nyújtó ellátás állami gondozosá alatt álló, értelmében akadályozott gyermek és utógondozói ellátásban részesülő fiatal felnőttek számára, 6-24 éves korig

Kiegészítő alaptevékenység:

  • Étkeztetés

Az Intézmény rövid ismertetése

Átlagosan 76-80 gyermek tanul iskolánkban, akik a megye számos településéről nyertek beiskolázást(Térkép).    Sok a környékről bejáró tanuló, a magántanulói státuszban lévő gyermekek heti kötelező órájukat bentlakásos formában is letölthetik.

A nevelő-oktató munka nagyfelmenő rendszerben történik 8. osztály végéig. A testnevelést szakos tanár tanítja. Speciális gyógypedagógiai munkával, logopédiai, szomatopegagógia és gyógymasszás terápiával segítjük a rászoruló gyermekeket.

A tanulók eredményes fejlesztése folyamatos, egymásra épülő segítségnyújtást igényel az intézet dolgozóitól, együttműködve a szülői házzal. A gyógypedagógiai nevelésnek elsősorban a kommunikációs képességek, a pszichés funkciók fejlesztését és a mozgásállapot javítását kell biztosítani. Minden tevékenység kiindulópontja a motiváció, a felfedezés öröme, a sikerélmény biztosítása, szem előtt tartva a szocializációt, egészséges életmódot, a szabadidő hasznos eltöltését és kitartó munkavégzést - mint elérendő célt –, természetesen minden gyermek egyéni fejlődési lehetőségein és korlátain belül.

Tantestületünket az új iránti fogékonyság, a jó és bevált módszerek alkalmazása, a szakmai becsvágy és kreativitás jellemzi.

Intézményünk fogadja a szakmai gyakorlatra jelentkező főiskolai hallgatókat!

A szakköri foglalkozások változatos tevékenységeket kínálnak tanulóinknak, így a kézmuves szakkör, ahol  batikolással, üvegfestéssel, egyéb hobbi jellegű tevékenységgel, esztétikai értékkel bíró alkotások születhetnek. Önállóan működő gyöngyfűző szakkörrel és számítástechnikai szakkörrel is rendelkezünk. Ezen kívül még a sportkör, természetjáró kör, kulturális szakkör, és tánc szakkör ad hasznos szabadidős elfoglaltságot a kollégiumi nevelés keretében. A tanműhelyek tevékenységei szakkörként is lehetőséget kínálnak az alsóbb évfolyamos tanulók számára, a később elsajátítandó munkatevékenységek megismerése céljából.

Az iskola fő értékei, melyek speciális jellegéből adódnak:

  • gyermek centrikusság
  • szakmai tudás, tapasztalat
  • otthont pótló és nyújtó ellátás
  • tárgyi és környezeti feltételek
  • munkára nevelés

Nevelő-oktató munkánkban a fő hangsúlyt azoknak a képességeknek a kialakítására, fejlesztésére fordítjuk, melyek közvetlenül segítséget adnak az élet feladataihoz, s egyben elősegítik tanulóink eredményes szociális beilleszkedését. A készségfejlesztő speciális szakiskolában megszerzett ismeretekkel nagyobb eséllyel indulhatnak felnőtt életükben a munkaerőpiacon.

Tantárgyaink:

  • olvasás-írás elemei
  • beszédfejlesztés és környezetismeret
  • társadalmi ismeretek és gyakorlatok
  • számolás-mérés elemei
  • önkiszolgálás
  • kézimunka
  • szociális munkatevékenység
  • ábrázolás-alakítás
  • ének-zene
  • játékra nevelés
  • mozgásnevelés
  • testnevelés
  • környezet és egészségvédelem
  • háztartási ismeretek és gyakorlatok
  • szakmai előkészítő ismeretek és anyagismeret
  • ismeretek a gyártástechnológiáról

Tanulóink a 7. osztály végére ismerik meg a betűket. Az olvasni, írni nem tudóknál elsődleges feladatunk, hogy megtanulják a szimbólumokat olvasni, s a nevüket leírni. A százas számkörben számlálnak, műveleteket a húszas számkörben végeznek. A számolás tanításánál a pénz ismeretét, az időben és térben való tájékozódás fontosságát hangsúlyozzuk.

Értékelésünk:

  • ösztönző, fejlesztő hatású, következetes, segíti a pozitív személyiségjegyek kifejlődését.
  • az automatikus továbbhaladás elvét érvényesítjük.
  • a 12. év végén tanusítványt kapnak a készségfejlesztő speciális szakiskola részéről

 


Copyright (c) 2007. Frim Jakab Gyógypedagógia All rights reserved.