Lakásotthoni alaptevékenység:
- otthont nyújtó ellátás állami gondozosá alatt álló, értelmében akadályozott gyermek és utógondozói ellátásban részesülő fiatal felnőttek számára, 6-24 éves korig
Kiegészítő alaptevékenység:
Az Intézmény rövid ismertetése
Átlagosan 76-80
gyermek tanul iskolánkban, akik a megye számos településéről nyertek
beiskolázást(Térkép). Sok a környékről bejáró tanuló, a magántanulói
státuszban lévő gyermekek heti kötelező órájukat bentlakásos formában is
letölthetik.
A nevelő-oktató
munka nagyfelmenő rendszerben történik 8. osztály végéig. A testnevelést szakos tanár tanítja. Speciális gyógypedagógiai munkával, logopédiai, szomatopegagógia és
gyógymasszás terápiával segítjük a rászoruló gyermekeket.
A tanulók
eredményes fejlesztése folyamatos, egymásra épülő segítségnyújtást igényel az
intézet dolgozóitól, együttműködve a szülői házzal. A gyógypedagógiai
nevelésnek elsősorban a kommunikációs képességek, a pszichés funkciók
fejlesztését és a mozgásállapot javítását kell biztosítani. Minden tevékenység
kiindulópontja a motiváció, a felfedezés öröme, a sikerélmény biztosítása, szem
előtt tartva a szocializációt, egészséges életmódot, a szabadidő hasznos
eltöltését és kitartó munkavégzést - mint elérendő célt –, természetesen minden
gyermek egyéni fejlődési lehetőségein és korlátain belül.
Tantestületünket
az új iránti fogékonyság, a jó és bevált módszerek alkalmazása, a szakmai
becsvágy és kreativitás jellemzi.
Intézményünk fogadja a szakmai gyakorlatra jelentkező főiskolai hallgatókat!
A szakköri
foglalkozások változatos tevékenységeket kínálnak tanulóinknak, így a kézmuves
szakkör, ahol batikolással, üvegfestéssel, egyéb hobbi jellegű tevékenységgel, esztétikai
értékkel bíró alkotások születhetnek. Önállóan működő gyöngyfűző szakkörrel és számítástechnikai szakkörrel is rendelkezünk. Ezen kívül még a sportkör, természetjáró kör, kulturális szakkör, és tánc szakkör ad hasznos szabadidős elfoglaltságot a kollégiumi
nevelés keretében. A tanműhelyek tevékenységei szakkörként is lehetőséget kínálnak az alsóbb évfolyamos tanulók számára, a később elsajátítandó munkatevékenységek megismerése céljából.
Az iskola fő értékei, melyek speciális jellegéből
adódnak:
- gyermek centrikusság
- szakmai tudás, tapasztalat
- otthont pótló és nyújtó ellátás
- tárgyi és környezeti feltételek
- munkára nevelés
Nevelő-oktató
munkánkban a fő hangsúlyt azoknak a képességeknek a kialakítására,
fejlesztésére fordítjuk, melyek közvetlenül segítséget adnak az élet
feladataihoz, s egyben elősegítik tanulóink eredményes szociális
beilleszkedését. A készségfejlesztő speciális szakiskolában megszerzett ismeretekkel nagyobb eséllyel indulhatnak felnőtt életükben a munkaerőpiacon.
Tantárgyaink:
-
olvasás-írás
elemei
-
beszédfejlesztés
és környezetismeret
-
társadalmi
ismeretek és gyakorlatok
-
számolás-mérés
elemei
-
önkiszolgálás
-
kézimunka
-
szociális
munkatevékenység
-
ábrázolás-alakítás
-
ének-zene
-
játékra
nevelés
-
mozgásnevelés
-
testnevelés
-
környezet és egészségvédelem
-
háztartási ismeretek és gyakorlatok
-
szakmai előkészítő ismeretek és anyagismeret
-
ismeretek a gyártástechnológiáról
Tanulóink a 7. osztály végére
ismerik meg a betűket. Az olvasni, írni nem tudóknál elsődleges feladatunk,
hogy megtanulják a szimbólumokat olvasni, s a nevüket leírni. A százas
számkörben számlálnak, műveleteket a húszas számkörben végeznek. A számolás
tanításánál a pénz ismeretét, az időben és térben való tájékozódás fontosságát
hangsúlyozzuk.
Értékelésünk:
-
ösztönző,
fejlesztő hatású, következetes, segíti a pozitív személyiségjegyek
kifejlődését.
-
az automatikus továbbhaladás elvét
érvényesítjük.
-
a 12. év végén tanusítványt kapnak a készségfejlesztő speciális szakiskola részéről
|